feewieetttt...

My photo
Jertih, Terengganu, Malaysia
assalamualaikum, salam sejahtera dan salam 1MALAYSIA kepada sesiapa yang terview atau view2 my blog... k about me, saya sorang yang simple, ceria, riang- riang ria, lawak, funny n lots more. huhuhu.. sy buat blog nih sjer jer nak kongsi2 cerita duka n suka, serta pengalaman2 saya belajar di alam ini, mungkin kalau saya belajar benda baru saya akan bagitau melalui blog nih... ok lah..chaouw!! (n_n)

Monday 21 November 2011

temuduga nursing

assalamualaikum....

ni sikit- sikit aku nak cerita sal aku gi temuduga Diploma Kjururawatan kat Kolej Poly-tech Mara Kota Bharu pada 20/11/201 bersamaan hari Ahad... sebelum aku gi tu aku prepere banyak lah...coz aku mintak2 aku akan dapat lah belajar dalam course ni..minat lah jugak...pakaian seragam nurse ni yang wat aku minat kat nursing ni...

 alhamdulillah.. aku dapat wat yang terbaik... penemuduga tu semua 3 orang.... semua perempuan... ini yang wat aku tak neves....

first soklan yang ditanya.... cerita pasal diri aku kot inglish... aku pon citer lah, yang wat aku lebih konfiden biler salah sorang penemuduga tu angkat ibu jari kat aku.... BAGUS!!!!  aku hepi...pas tu dorang tanya kenapa minat nurse...aku jawaplah cz nurse ni kerja yang mulia, sentiasa tolong orang, kerja profesional ni akan dapat diaplikasi dalam kehidupan kita..( masa aku jawap ni, penemuduga angkat ibu jari jugak!!!)...dorang tanya klu minat sangat kenapa baru sekarang mintak, ta mintak SPA ke??? aku jawab,mintak tapi tak cek, susah coz selalu kena cek online.... 

pastu dorang tanya lagi....nanti klu awak dapat KPTM ni dan pastu dapat Tawaran dari KKM..awak akn gi tak, nanti awak takkan ada masalah nak online tnet kan klu masuk kolej ni....aku apa lagi aku jawap,lu saya dah dapt satu benda tu saya takkan lepaskan benda tu....penemuduga tu angguk2.....

lagi soklan yang dorang tanya.. orang cakap kerja nurse nih kerja kotor.. apa pandangan awak.... aku jawap..kita sebagai seorang perempuan pasti akan melahirkan seorang anak satu hari nanti...pastilah kita akn membasuh najis anak tersebut,jadi takkan lah apa yang seorang ibu lakukan itu di anggap kotor dan keji??
ni yang aku nak ucap terima kasih kat blog Luahan Hati ( dengannamamuakuhidup.blogspot.com )
soklan lagi...kalau orang kampung cakap kat awak , ' eleh, SPM tinggi tapi kerja nurse je??' apa awak nak jawap...aku jawap kerja nurse nih sentiasa bantu orang....(huh, tu je aku mampu jawap.huhu)

penemuduga tanya lagi. macam mana awak belajar biologi, kalau awak tak faham apa awak akan lakukan...jawap lah tanya guru and rakan2...yer tanya lagi awak tanya segera atau tangguh...jawap lah segera....penemuduga tu jelaskan lah knp drang tanya g2, coz nanti semua yang dipelajari adalah biologi, dan buku referens semua dalam bi... jadi payah lah nak paham....

then tanya lagi, macam mana awak akan bantu patient awak... aku jwap suh makan makanan seimbang, ambil ubat yang betul pada waktu yang betul..tu jer aku mampu jawap....yer lah bi aku tak fasih, nak cari ayat pon susah....

last dorang cakap aku lulus temuduga tu, salah sorang penemuduga cakap dia adalah bakal lecturer bi aku nanti...aku heppi, aku slam cium tangan mereka sebelum leaving bilik temuduga tu.....tapi kena tunggu jugak lah surat tawaran nanti..harap2 betoi2 lulus!!!!! insyaAllah........

No comments:

Post a Comment