feewieetttt...

My photo
Jertih, Terengganu, Malaysia
assalamualaikum, salam sejahtera dan salam 1MALAYSIA kepada sesiapa yang terview atau view2 my blog... k about me, saya sorang yang simple, ceria, riang- riang ria, lawak, funny n lots more. huhuhu.. sy buat blog nih sjer jer nak kongsi2 cerita duka n suka, serta pengalaman2 saya belajar di alam ini, mungkin kalau saya belajar benda baru saya akan bagitau melalui blog nih... ok lah..chaouw!! (n_n)

Sunday 25 September 2011

kemana hala tuju ku...????

salam..aku ni lepasan stpm...entah di man silap aku, aku tak dapat melanjutkan pelajaran ke peringkat u...mahupun kolej...arrrgghhh...hidup rasa tertekan..tapi apakan daya...kalau aku tak cuba mungkin sampai mati pon tak dapat belajar..my mum ask me to masuk course katering...aku pun suh lah kak cari...alhamdulillah ada, kat Institut Kemahiran Belia Negara kat Bachok....dekat lah tu dengan umah..tak payah g negeri jauh2, kos pon jimat...tapi borang tak isi lagi beb...huhu...berangan jer lebih...arap2 aku di terima masuk...

pada mulanya aku nak masuk Kolej Teknologi Alpha kat Seremban nuh.. course Pengurusan Perniagaan.tapi my mum mcm tak bagi jer, mungkin melibatkan kos yang banyak kot...pas aku pikir2 baik ikut my mum punyer cakap...mulanya aku tak setuju takut aku dok leh g mana2 lagi....tapi pas pikir panjag, aku nak masuk lah bidang masakkan yang macam my mum suruh...

apa pendapat korang? lebih baik ikut cakap my mum atau ikut cakap hati..mestilah ikut cakap my mum kan? mungkin ada hikmah di sebalik setiap kejadian...hehehehe... lagi pun y mum suh aku masuk masakkan ni bukan sebab apa, sebab aku jugak yang minat giler kat masak2 nih...huhuhu....klu aku masuk bidang peniagaan tak der fedah jugak kot...kalau aku masuk bidang masakkan mungkin satu hari nanti aku akan sediakan masakkan yang ader kelas tinggi untuk family aku...makanan semua dapat makan, semua dapat rasa titik peluh aku.. tapi kalu aku amek bidang perniagaan, mungkin duit jer yang aku dapat bekalkan untuk keluarga aku...

aku suka memasak... belajar benda masakkan baru memang aku minat...lebih2 lagi bila aku masak adik aku selalu puji..katanya " kalau ema masak mensti tak sama dengan mak masak"....selalunya mesti habis...yelah, makanan,,, semua dapat makan , semua dapat rasa..kalau duit?? bukan semua dapat rasa..nak sedekah 50 sen pon kedekut...tapi kalu beli makanan 50 ringgit pon tak aper... mak selalu cakap, jangan kedekut kalu nak makan...

baik amek bidang masakkan.....kalau kawen pon mesti suami nk makan kat umah jer...huhuhuhuhuhu.....

No comments:

Post a Comment