feewieetttt...

My photo
Jertih, Terengganu, Malaysia
assalamualaikum, salam sejahtera dan salam 1MALAYSIA kepada sesiapa yang terview atau view2 my blog... k about me, saya sorang yang simple, ceria, riang- riang ria, lawak, funny n lots more. huhuhu.. sy buat blog nih sjer jer nak kongsi2 cerita duka n suka, serta pengalaman2 saya belajar di alam ini, mungkin kalau saya belajar benda baru saya akan bagitau melalui blog nih... ok lah..chaouw!! (n_n)

Saturday 5 January 2013

Tekanan Jiwa

assalamualaikum..

sejak dua tiga hari ini aku terasa semacam tertekan... manakan tidak, aku buat kebaikan tetapi rakan- rakan nampak aku ini berperangai jahat...
 hrmmm.. apa yang patut aku lakukan... aku berbuat baik tapi orang cakap aku ni jahat.. aku berbuat jahat pula orang tak cakap aku ni jahat ( maksud aku mengumpat)..
nasib lah katakan.. sabar jela..
 tapi aku rasa macam nak pergi sound je budak yang cakap aku ni aniaya orang...
apa??
 kat dalam bilik aku ni ada kamera CCTV ke? sampai korang pandai- pandai menuduh macam itu...
korang tahu ke apa yang sebenarnya berlaKU??
korang kalau nak tahu perkara sebenar, tanya lah.. ni tak,, main tuduh je.. 
tapi, bila kitorang cakap yang sebenar korang nafikan.. apa??? korang ni memang hebat sangat ke?? sampai tahu giler apa yang sebenar terjadi???
ok lah... tu cerita aku.. 
sekarang aku nak share tips untuk aku hilangkan stress...huhuhu...( tu la motif utama sebenarnya )
1) aku g solat *tu kalau aku belum solat lagi la*
2) aku main game sampai tak ingat dunia..*expecially game yang tembak2*
3) aku dengar lagu sambil nyanyi sekali.
4)aku menulis kat blog ni, kat kertas, kat fb, atau kat mana2 tempat yang aku dapat menceritakan perkara yang membuat aku stress..
5) kalau benda tu wat aku menangis aku pergi mandi dan menangis puas2 dalam bilik air.
6) aku berdoa pada Allah S.W.T supaya tenangkan hati aku dan harap orang tak tuduh aku bukan2.
7) aku pergi shopping, jalan2 sekitar bandar, pantai atau be rekriasi dengan kawan2 atau keluarga.
 itu jelah kot yang aku lakukan.. huhuhu...
aku rasa ni jela yang aku mahu kongsikan pada hari ini.. oklah.. 
assalamualaikum...

2 comments:

  1. salam sis, thank you for following to follow my blog http://fariha-saibani.blogspot.com . looking forward to see you:) add la FB akk. boleh berkawan di FB juga:) keep on blogging!

    ReplyDelete